Administracja   Rada Osiedla   Nasze Osiedle
Zadania Rady

Rada Osiedla Łazarz składa się z 14 członków wybieranych przez Zebrania Grup Członkowskich na okres trzech lat spośród członków Spółdzielni zamieszkałych w Osiedlu.

Członkami Rady Osiedla nie mogą być osoby zatrudnione w tym Osiedlu na podstawie umowy o pracę.

Do zakresu działania Rady Osiedla należy:

  • Współdziałanie z Zarządem i Radą Nadzorczą przy ustalaniu planów gospodarczych w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi i działalności społecznej i kulturalnej.
  • Uchwalenie planów gospodarczo-finansowych Osiedla i programów działalności społecznej i kulturalnej.
  • Podejmowanie uchwał w sprawie zasad gospodarki finansowej Osiedla.
  • Opiniowanie zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi Osiedla.
  • Wyrażanie opinii w sprawach: przyjęcia i zwolnienia kierownika Osiedla i jego zastępców, przyznawania wynagrodzeń, premii i nagród oraz nakładania kar.
  • Sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością kierownika Osiedla i jego zastępców.
  • Nadzorowanie celowości wydatków, przetargów i rachunków oraz planów rzeczowo–remontowych Osiedla, ich wykonania oraz powoływanie rzeczoznawców dla wykonania określonych zadań i nadzorowanie finansowania wydatków poniesionych na ten cel.
  • Rozpatrywanie skarg na działalność kierownika Osiedla i jego zastępców.
  • Ustalanie podziału Osiedla na grupy członkowskie.
  • Podejmowanie uchwał w sprawie zawierania umów o ustanawianie praw do lokali użytkowych, garaży i miejsc postojowych w budynkach i na terenach przekazanych do eksploatacji Osiedla. Podejmowanie uchwał w sprawie oddawania w najem lokali użytkowych, garaży i miejsc postojowych, zagospodarowania terenów między budynkami, ustalania opłat za używanie lokali i terenów.
  • Wytyczanie kierunków i prowadzenie działalności społecznej i kulturalnej na terenie Osiedla, sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek społeczno – kulturalnych w Osiedlu.
  • Podejmowanie uchwał w sprawie prowadzenia placówek społecznych i kulturalnych na terenie Osiedla.
  • Współdziałanie z instytucjami powołanymi do pomocy i opieki społecznej.
  • Krzewienie kultury współżycia społecznego i propagowanie poszanowania mienia społecznego, organizowanie postępowania pojednawczego.
  • Współdziałanie z organami samorządu gminnego i organizacjami społecznymi w dziedzinie realizacji zadań gospodarczych, społecznych i kulturalnych w Osiedlu oraz innych zadań o charakterze ogólnomiejskim.
  • Podział mandatów do Rady Nadzorczej na poszczególne grupy członkowskie.
  • Zajmowanie stanowiska w sprawie wystąpienia na drogę sądową w stosunku do członka zalegającego z opłatami eksploatacyjnymi za co najmniej 3 okresy płatności.
  • Zajmowanie stanowiska w sprawie wystąpienia przez Zarząd Spółdzielni z wnioskiem do Rady Nadzorczej o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie albo wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni.
  • Rozpatrywanie innych spraw związanych z działalnością Osiedla.

Na podstawie Statutu SM Grunwald


(C) 2009-2017 by LT Media Net sp z o.o.